2011. május 12., csütörtök

Gömbfa vagy támfal?

Még el sem kezdtem alakítani a kertet,de máris választás elé kerültem.

Amint látjátok,van egy kis szintkülönbség az udvaron,ez azért van mert volt egy kb 2 m-s töltés,és nem akart sehogy sem fű nőni az udvaron,ezért még került rá egy 50 cm töltés,egy szó mint száz, nem volt megtervezve még semmi,és ilyen lett.
Na már most én megpróbálom kihozni ebből a legjobbat.Mindenképp le akarom egyenesíteni és virágokkal feldobni,és ezt csak úgy tudom megoldani ha a piros vonal alapján leegyenesitem a töltést .Ezt csinálhatnám gömbfával vagy támfal elemet használok.Nekem mindkettő nagyon tetszik.
A gömbfa nagyon egyedi,de sajnos egy két éven belül biztos tönkremegy,nagyon csapadékos az időjárás itt és nagyon szélsőséges télen -35 fokok is lehetnek,a telek lejt egy kicsit emiatt az esővíz és a hólé is keresztülfolyik a telken(Remélem hamarosan ezt a problémát is orvosoljuk)
A másik megoldás a támfalelemmel kirakni és virágokat ültetni közé,erről egyenlőre nincs semmi rossz hírem,de ha te tudsz valamit oszd meg velem.Ez egy kicsit költségesebb lenne,ugyanis 1-2 euró az ára/ darab,Nekem itt kellene kb 80 darab,szóval ezen még nagyon gondolkodom.


Addig is mutatok pár ötletet,amiket kaptam a világhálón: Sajnos ezekre a gömbfákra még nincs ár információm,de nekem nagyont tetszik,ahogy kinéz,biztos lekell kezelni a fát valamilyen anyaggal és egy színt is lehet adni neki,de még mindig az esők miatt gondolkodom rajta.

ilyen ágyás széleket is lehet kapni,ha jól tudom egy méter hosszúságban árulják őket.
Egyszerűen imádom,ahogy a lépcsőket kialakították ilyen gömbfákból

De aki nem szereti őket,választhat sima kerítést is virágágyásai köré:)
Támfalelemekből,téglákból kialakítva nagyon tündéri kis kertet tudunk kialakítani,én ezeket inkább évelő növényekkel telepíteném,de akinek van ideje és türelme,annak tuti jó móka minden évben újraültetni őket

Ezek a támfalelemek szerintem még jó szolgálatot tennének a kerti ösvény kialakításánál is,a magasabb része lenne az ösvény széle,ez meggátolná a kavicsok szétszoródását is,és az üreges részében virágok pompázgatnak,hát nem nagyszerű?
A te kerted milyen? Vagy milyent szeretnél?

P.S:Jaj és majdnem elfelejtettem,hogy ma hivatalosan is magyar állampolgár lettem, 3 év után már lassan ideje is volt ennek is:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése